close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך נעזור בחיזוק המערכת החיסונית שלנו?

מערכת שורשכו כסליו, תשפ24/12/2019

למערכת החיסונית תפקיד חשוב בעמידותו של הגוף כנגד מי ומה שעלול לתקוף ולהחלישו. מעבר למארג הגנטי שלנו, יש ביכולתנו לפעול על מנת לתרום לחיזוקה של מערכת זו

תגיות:
את המערכת החיסונית בגופנו ניתן להגדיר בברור כמערכת המהווה את קו ההגנה הראשון. יכולתה של המערכת לפעול, נעשית גם באמצעות ההרגלים היומיומייםאותם אנו מסגלים לעצמנו.

תזמינו אליכם את החיידקים הטובים
אחת מהגישות המדעיות לחיזוק המערכת החיסונית היא – "הפרוביוטיקה". גישה הנוגעת ל"גיוס" חיידקים טובים ו"ידידותיים" עבור בריאותנו.
בפועל, מדובר בשני סוגי חיידקים הנמצאים במעי –קטובצילים וביפידוס. אלו חיים בהרמוניה ומשתפים פעולה בינם ובין הגוף ומביאים
להשפעה חיוביות על גופנו. בין היתר הם מסייעים ב: חסימת מזיקים לגוף, יצירת ויטמינים חיוניים, עזרה חיובית בהשפעת תרופות ובאופן כללי בעזרה למערכת החיסון בגוף.

על מנת לשמר איזון נכון של אותם חיידקים במעיים, מומלץ בצריכת מזון ותוספי תזונה המכילים את אותם חיידקים. בין היתר ניתן למצוא את אותם חיידקים ביוגורטים, גבינות ומשקאות מעושרים.

הקפדה על פעילות גופנית
הקפדה על פעילות גופנית סדורה מהווה גם היא גורם תומך ותורם לחוזקה של המערכת החיסונית בגופנו ולבטח ככל שאנו מתבגרים.
מחקרים באירופה הצביעו שפעילות גופנית יש בה להביא את הגוף ביצירת תאי B ו-T אשר ייצורם הולך ומתמעט ככל שאנו מתבגרים. מחקרים הראו, שאלו אשר מקפידים על פעילות גופנית סדורה הביאו את גופם בייצור אותם תאים כפי שאלו מיוצרים באופן סדיר ונמצא אצל צעירים. בנוסף, תורמת הפעילות הגופנית להפחתה בסיכון לדלקות בדרכי הנשימה העליונה ובתוכן הצטננות, היווצרות של תגובה חיסונית בגוף כנגד תאי סרטן ואף עלייה בכמות האדרנלין התורמת גם היא לחוזקה של המערכת החיסונית.

לא לשכוח לישון
עד היום מחסור בשינה נקשר לירידה בריכוז, עלייה בסיכוי לדיכאון, גורם לסיכון מחלות לב, שבץ ויתר לחץ דם. עם זאת, מחקרים של השנים האחרונות מצביעים גם כאן על קשר חזק בין שינה למערכת החיסון בגוף ובו הקפדה על שינה סדורה ומספקת הינה משמעותית לחוזקה של מערכת החיסון.
אותם מחקרים הצביעו על כך שבמקרים ובהם לא נדאג לשינה איכותית הדבר עשוי להוביל לחסימת תהליכים גנטיים בתאי המערכת החיסונית, לביטוי של תהליכים דלקתיים, הגברת הסיכוי לקרישת דם והצמדות תאים מוגברת שיש בה להביא לכדי התקף לב או שבץ מוחי.

תנו לשמש ללטף אתכם
משהו פשוט וקל שחשוב שכולנו נחשף אליו הוא מקור לוויטמיןD אותו הגוף מייצר באמצעות חשיפה לשמש. בישראל שטופת השמש, גם בימי החורף, הדבר מאפשר לגוף ביצירת ויטמין D אשר גם בכוחו לתרום למערכת החיסונית בגופנו.

מחקרים מצביעים על נוכחותו של ויטמין D ככזה המאפשר הגנה מפני מחלות ויראליות, סרטן ובשמירה על עצמות גוף חזקות. הוויטמין נספג לגופנו דרך העור ועל כן ישנה חשיבות רבה בחשיפה כמה שניתן לקרני השמש.

את הוויטמין ניתן לצרוך גם כתוסף אך המלצה היא בספיגתו באופן טבעי בעור בחשיפה לקרני השמש הנעימות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה